Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

söndag 18 april 2010

Vilken växtkraft!


Mina tomatplantor är enorma, i mina ögon. Jag har för första gången haft extraljus för mina frösådder och det har gjort susen vill jag lova. Tomaterna är långa och ganska kraftiga, där är redan knoppar på ett par plantor. tyvärr är det så att jag ännu inte kan sätta ut dem i växthuset. Planteringslådorna är ännu inte fyllda med jord och det kommer att ta sin lilla tid. Maken gjorde ny låda till mig och den blev STOR! Massor med jord kommer att gå åt. Jag har tyvärr ingen jord hemma så det får bli min experimentjord som åker ner i lådorna. Hösten 2008 grävde jag större land, konstigt? :-) Nåväl, grästorvorna stoppade jag i svart plastpåsar som nu har legat till sig. enligt expertisen tar det två åt innan man har riktig jord i. Men nu kan jag inte vänta utan måste använda mig av den jorden. Översta lagret kommer att vara ko på påse och sedan kommer jag att gödsla med gräsklipp ofta. Hoppas att det kommer att funka.
Annars har det börjat blomma ordentligt nu. Vitsippor, blåsippor, vivor, krokus och mycket mer. Det är härligt att våren äntligen är här. idag är det inget skoj väder men det finns jobb inne att göra så det går ingen nöd på mig.

Ha det gott!
Kram
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar