Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

onsdag 10 februari 2010

Förbannade kommunen!

När jag åkte grusvägen mot huset igår undrade jag varför i hela friden det låg en massa grenar överallt. Insåg att någon har kapat grenar på alla träd som är utmed vår grusväg. Det började kännas oroligt när vi närmade oss vår tomt, jag sa till barnen att jag hoppas vid Gud att de inte ha gjort något på våra träd. Men jag var inte förskonad. Ändå står våra träd inne på tomten utan att ha några träd mittemot sig. Det är alltså helt fritt och hade inte behövts kapas någonting. Träden är gamla och vi har under några års tid beskurit dem försiktigt för att de mår bäst då. Nu ser träden jättekonstiga ut. Har mejlat kommunen och frågat om de är ansvariga, är de det kommer jag att begära ersättning. Grannens fina tall (också på tomten), lönn och en av hans björkar är också fult beskurna. Jag var väldigt ledsen igår, idag mest förbannad.

Vintern håller i sig, snö överallt. Körde i det hemskaste snöoväder förra veckan, det var läskigt. Lastbilarna körde enormt fort och snöröken var förrädisk. Jag fick "känna" i kanten på vägen så jag visste var jag var när jag körde på E4:an.

Nu är det läggdags.
Må så gott.
Kram Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar