Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

lördag 27 februari 2010

Länge sedan sist...

Jag har tyvärr varken tid eller ork att uppdatera min blogg så ofta nuförtiden. Jobbar heltid och har långa, långa dagar. Kul på jobbet men det tar på krafterna.

Idag har jag fått ett par timmar för mig själv hos min underbara frisör, Lotta. Hon tar så väl hand om mig när jag är där och så är hon väldigt duktig på att klippa mig. Jag har börjat tappa massor med hår efter operationen och såg ut som en flintskallig när jag kom till henne idag. Det gör jag inte längre och ändå har hon inte planterat nytt hår på mig. Tack Lotta!!!

Idag och imorgon börjar stora såhelgen. Tyvärr har jag inte hunnit tidigare men det är ingen ko på isen egentligen. Ska köpa armaturer på Clas Olson och hänga i vardagsrummet, inte snyggt men vem bryr sig när sådderna ska ha den bästa förutsättningen för att bli kraftiga och fina till våren/sommaren. Jag har klippt etiketter av gamla glasslådor, tycker att det funkar bra med hemmagjorda. Köpta är så förbenat dyra.

Snön ligger djup fortfarande även om det har varit töväder ett par dagar nu, vilken vinter vi har haft. Tyvärr kommer det in kallare väder nästa vecka och sen blir det väl ännu mer snö...

Ha det gott!
Kram
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar