Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

onsdag 9 april 2014

Idag är det min underbara svärmors födelsedag.
Jag skickar pojkarna för att säga grattis och överlämna en blomsterkvast köpt på Ica.
Är det jag...?
Nej, knappast...
Sitter uppkrupen i soffan med ett glas vin och datorn i knät.
Är det jag..?
Knappast...
Jag kommer aldrig tillbaks.
Jag orkar inte.
Jag är fångad av smärtan, smärtan som snart ska få ett namn.
Namnet kan bli EDS.

Är ledsen idag att jag inte orkat ta tag i våra försäkringar och förmodligen inte har någonting att luta mig mot när det blir som jobbigast, vad gör jag?
Varför ska jag orka...hela tiden...
Kan ingen annan bära mig, jag som har burit år ut och år in?
Jag får väl tänka att pengar är inte allt, vi klarar oss...NOT!!!
Usch och fy och blä! Hoppas att morgondagen blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar