Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

lördag 7 december 2013

Klick, klick...

De sista julklapparna ska klickas hem idag. Jag fixar inte julstressen i butikerna så jag är väl en av dem som bidrar att centrumhandeln inte kommer att finnas framöver. 

Pysslar lite hemma med att hänga upp gardiner och städa lite lagom. Mycket vila blir det fortfarande, orkar inte vara aktiv en hel dag ännu. 
Idag ska jag hjälpa minstingen med läxor. Det är inte det enklaste eftersom han är i början av tonåren och vill ha sin egen vilja igenom hela tiden. Men jag kämpar på. Maken jobbar så han får jag ingen hjälp av idag. 
De stora grabbarna är på röjsågskurs, hoppas att de inte fryser för mycket idag. Det är -8°C...

Jag inser att mitt intresse för trädgården är mer än lovligt under isen. 
Ska verkligen försöka läsa i böcker, tidningar och på nätet för att få upp mitt stora intresse igen. 
Jag är mer än säker på att det hänger ihop med mina operationer som jag gjort det senaste året. 
Precis som kondition/motion måste man underhålla för att den ska vara god. Jag har inte kunnat underhålla mitt intresse och då lägger kropp och huvud ner. 
Efter jul hoppas jag på att vi ska kunna åka och simma varje onsdag. Det är inte den mest optimala tiden men det får vara bra ändå. Tyvärr inga motionsbanor utan man får zickzacka mellan barnen som leker. 
Minstingen måste träna för att kunna simma 200 m bröstsim och 50 m rygg. Krav i skolan. 
Gratis träning för mig med andra ord. 
Hade gärna sett att det var varmare i vattnet men man kan inte få allt :-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar