Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

onsdag 31 mars 2010

Det var längesedan nu.

Ja, det mesta faktiskt. Längesedan jag bloggade, längesedan jag var ute i trädgården och längesedan jag gick ner i vikt. Men nu jäklar är jag på gång med allt igen. Bloggen ska uppdateras mer frekvent nu när trädgårdssäsongen börjar. Givetvis kommer jag lägga in fler bilder trädgården nu i vårens förvandling. Ska, om jag vågar, också lägga in foto på mig själv...Det är stor skillnad på min storlek från mitten av augusti tills nu. Jag har stått stilla väldigt länge, tur är det annars hade jag haft skinn från magen ner till knäna =) Men nu ,minsann har jag gått ner ett par kilo till, jag vet vad det beror på. Jag har slutat äta mitt hembakta grova bröd, äter bara knäckebröd och det hjälper.

Sådderna är i full gång. Tomaterna har jag redan skolat om en gång och de växer så det knakar. Sådde det sista i helgen och det har redan börjat tittat upp lite här och var i krukorna.

Nu bär det iväg till Ljungby för veckohandling och lite annan shopping.
Ha det gott!
Kramar
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar