Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

fredag 2 april 2010

Glad Påsk!

Vilket väder! Idag har jag redan hunnit vara ute en runda med Elvis, vår gamle hund som har knäck i lurarna ;-). Han lyder bara när han vill inte när jag tycker. Nåväl, han är en hemskt trevlig och sprallig men bufflig jämtador. Lukas beteckning på honom, Elvis är en blandning mellan en jämthund och en labrador.

Idag ska jag vara ute hela dagen, ska fota hur det ser ut innan vi börjar, vi har hela trädgården minerad av sork och mullvad. Det ser kul ut med alla dessa högar som är lika höga som Mount Everest. Jag fattar inte hur djuren bär sig åt, snö och tjäle men ändå kan de på något sätt göra dessa högar. Jag ska ta vara på jorden till mina jätteverbenor som måste planteras om idag. Jag har ingen aning om de har överlevt i källaren, hoppas det för frösådderna har inte gett någonting.

Det växer och frodas i mina andra frösådder däremot, på bara ett par dagar grodde tagetesen, Ja, jag gillar faktiskt dessa, har nog sått 4 olika detta året, saknade dem förra då jag inte hade några alls. De kommer till sin rätt tillsammans med mina gula och orangea dagliljor så enkelt är det. Jag ahr även gillenior som tillsammans med tagetesen kommer att bli superbra, tror jag i alla fall =)
I år blir det, som i fjol, mycket planering och plantering av träd och buskar. Håkan har bestämt (!) att vi ska plantera flera på ställen som han har bestämt. Jag tycker att det är så himla kul att han är "med" mig i mitt intresse.
Nu kommer han och rycker duken under datorn, måste sluta!

Ha det gott i vårvärmen!
Kram
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar