Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

onsdag 7 april 2010

Det slog mig alldeles nyss...

Jag har verkligen accepterat att jag aldrig mer kommer att kunna frossa i mat! Vilken lättnad. Äntligen förstår även huvudet att det inte kommer att gå.
Jag tänker väldigt sällan på att jag inte är nöjd med ögonen när jag har ätit. Nu kan jag i och för sig äta lite större portioner men det är ändå milsvida från vad jag ahr ätiti tidigare.
Idag ska jag till C i Värnamo och hämta mina liljelökar som hon har varit så snäll och beställt från Holland. Efter det bär det iväg hemåt, ska inom makens jobb och hämta delar av vårt nya golv som tydligen ska läggas i helgen. Grå/svart laminat som ser ut som klinkers, kanonsnyggt. Det andra golvet som vi har nu är totalt uppslitet efter mindre än 10år, dåligt! Det har gått söder i klicken och är också slitet i ytan på de ställena som vi har gått mest på. Tur att maken jobbar på byggvaruhus, blir en aning billigare då.

Nu ska jag fortsätta med det jag höll på med nyss nämligen jobba... :-)
Må så gott!
Kram
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar