Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

onsdag 28 april 2010

Ljuvliga vår!


Liten fänrikshjärta som jag har fått av Kenneth på Söder. Underbar liten blomma som blommar nu. Jag ska skaffa mig fler fänrikhjärtan, det finns de som blommar från juni till september och är fina hela tiden.
Jag tillbringar den mesta fritid ute i trädgården nu, äntligen! Allt tar så mycket kortare tid nu när jag inte behöver asa runt på dryga 30kg övervikt. Jag är inte i mål ännu och nu är det segt att få hektona att lossna. Jag lägger på mig mer muskelmassa nu när jag har börjat med kroppsarbete igen. Tyvärr är det så illa att jag ofta får grymma sockerfall eftersom jag inte lyckas få i mig tillräckligt med energi. Det är jobbigare än att dumpa.
Jag har gjort en ny utgrävning =)
Förlängt ett land med en båge där vi ska göra en spaljé till rosor och clematis. Jag ska ha den svart, tror att det kan bli effektfullt med rosen "Alchymist" och "Climbing Bonica". Jag ska även sätta grönsaker där i år eftersom jag inte har fixat något riktigt trädgårdsland ännu. Vet egentligen inte om jag ska ha det heller. Jag tror att jag ska plantera i de befintliga landen istället.

Bollvivan har ännu inte slagit ut riktigt, men den är fin ändå. Jag har flera olika vivor men är så himla dålig på att ha namnlapparna kvar. Jag har inte blommorna för att det är en speciell namnsort (vet inte ens vad det heter) jag har dem för att jag tycker de är fina. Jag kan aldrig för mitt liv komma ihåg namnet heller.

Tomaterna har jag planterat ut i bänkarna i växthuset, värmen är på. Natt och dag, elräkningen kommer inte att bli lägre denna månaden heller =)

Nu ska jag nog umgås lite med min man innan det är dags för sängen.

Ha det!

Kram
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar