Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

tisdag 3 december 2013

Första julklappen köpt!

Eller rättare sagt två! 
En till pappa och en till lillgrabben. 
I pappas paket ska jag även lägga ett kort med att jag skänkt pengar till förmån för Barncancerfonden till minne av "Isak och Ledde". Isak var lillgrabbens klasskamrat och gick bort i cancer i våras. 

Imorgon bär det västerut mot ett väldeligt varuhus. Julklappsinköp även då:-).  Mycket mer ska köpas och jag ser fram emot en dag med maken. 
Jag har svårt att se någon mening i att ta mig ur sängen nu när det gör så ont igen. 
Jag jobbar men det är inte med någon direkt entusiasm. Får ingen direkt hjälp heller så det blir inte bättre...
Jag orkar själv inte säga ifrån fler gånger, bra eller dåligt vet jag inte. Längtar till juluppehållet. 

Dagens mindfulness blir 20 min sittande meditation. 
Tålamod bör jag träna  på. (Och att få in mer positiva tankar i huvudet...)
Har förresten redan gjort ett Andrumspass :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar