Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

lördag 23 januari 2010

Idag har jag mätt mig.... :-)

Oj!
Det ändrar sig verkligen i kroppen. Idag är jag ca 173cm (17 mätpunkter) mindre än vad jag var den 10 augusti. Vikten står ganska stilla, har gått ner några hekto denna veckan och sammantaget 27,2kg.
Nu vet man inte var på kroppen man först mätte sig, det har försvunnit så mycket att midjan har kommit fram och den är ju säkert inte på det stället jag mätte första gången. Låren likaså, biceps...
Mål att sträva efter måste man ha vid en sådan här operation. Många belönar sig när de har nått sitt mål men för mig är det lika med Viktväktarna. "Idag får Åsa en stjärna för hon har gått ner 5kg", UÄRK!!! Jag var väl duktig första gången och gick ner nästan 20kg men vad hände sedan, upp igen med rasande fart och man måste börja igen.
Mitt mål nu är att nå ett visst antal kilo som vågen ska visa, näst efter det är att ha gått ner 30kg. Små mål som går att nå, ingen tidspress! Jag vet jag kommer att gå ner mer men det får ta sin tid. I denna veckan hoppas jag att jag ska bli mer rörlig....Kryptiskt? Vågar inte säga något ännu, återkommer med vad det är senare :-)
Nu är det frukostframdukning som gäller.
Idag blir det kokt ägg och sill, lite knäckemacka också för att stilla behovet ;-)

Må så gott!
Tjingeling!
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar