Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

torsdag 7 januari 2010

Sitter och snickrar :-)

Inte brukar man sitta och snickra men ikväll har jag och maken försökt snickra ihop varsin ansökan till nya jobb. Det är inte lätt kan jag säga. Jag har en coach från Trygghetsrådet som ska hjälpa mig men jag lyckas inte skriva riktigt som han vill. Det låter så enkelt när han pratar och föreslår vad man ska skriva, men sedan kommer man hem och ska få ner det på papper, åh nej, det går inte.
Nåväl, jag ska skicka in ansökan imorgon hur illa den än är skriven ;-)
Känner för att börja pyssla med något nu. Kan städa, tvätta och laga mat. Huvudet får inte sega ihop av att gå hemma hela dagarna. Ska på 5S-utbildning den 20 januari på jobbet (känns konstigt att säga så men jag har faktiskt inte slutat ännu. Är arbetsbefriad slutar inte förrän 28 april). Det ska bli kul, har bara hört positiva kommentarer från de som redan har gått kursen.

Snön ligger djup här nu. Tycker det är mysigt men varför så kallt? Om jag har lust imorgon ska jag gå ut och markera var jag ska bygga mitt nästa projekt. Har fastnat för armeringsnät och stängselstolpar. Dessa kan man göra många bra "väggar" i trädgården med clematis och rosor som klättrar i. Håkan har kraschat min vinkelslip men det ska vi råda bot på. Jula har säker något billigt som går bra till mig.
Frösådderna har jag inte kommit igång med ännu, jätteverbenan borde jag så snart. Var ännu senare förra året så det är väl egentligen ingen panik. Har ännu inte kommit till skott att planera vad jag ska så, alltså inte heller beställt några fröer. När barnen börjar skolan på måndag får jag tid för mig själv igen och då ska jag ta tag i detta angenäma problem (nöje!!!).
Kram på er!

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar