Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

torsdag 14 januari 2010

Oj vad fröer jag har!


Har precis räknat ihop mina egeninsamlade fröer, fådda och beställda. 70st! Ja, ja det är väl som vanligt. Kommer inte att så alla eftersom vissa är sådana fröer jag har flera plantor av. Men man kan ju alltid byta med andra som är lika tokig som jag.

Idag är det ingen rolig dag. Jag är trött efter en natt med hemska katter utanför fönstret som slogs och skrek. Varmt var det också, hade missat att öppna fönstret på glänt innan jag lade mig. Men Kay Pollak menar att det är tanken som påverkar hur dagen, livet ska bli. Det är så, jag vet men idag tillåter jag mig att må kasst ett tag. Ska ut i solen och gå en lång runda med Elvis, han päser på sin favoritmatta nu. Lika lat som matte har varit denna förmiddag. Fast när jag tänker efter så har jag faktiskt gjort nytta (sedär lite positivt). Jag håller på med företagsinventering, ska spontanringa företag och erbjuda dem mina kunskaper, uärk! Vet inte om jag vågar-vill-kan??? Jag kom i alla fall in på två universitetsutbildningar på Örebro Universitet. Distans, båda handlar om kvalitet, mitt tidigare jobb handlade om det och jag vill fortsätta jobba med det. De börjar v.4 och jag har ingen litteratur ännu, måste alltså fixas.

Må så gott!

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar