Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

lördag 23 januari 2010

Matlagning på gång!








Här ska det bakas aubergine i ugnen, jag äter inte potatis, pasta och ris just nu så därför blir det mycket grönsaker istället. Idag gjorde jag aubergine och palsternacka tillsammans i en form, i en annan bakade jag små tomater tillsammans med vitlök och paprika, lite socker, olivolja, salt och peppar. På spisen stekte jag portabellochampinjoner med trattkantareller (från frysen) och massor med vitlök. Vitlöken blir så god tillsammans med svampen. Till alla dessa fantasktiska grönsaker stekte jag mig en halv (tjock) ryggbiffskiva, gjorde lite sås till med grädde och vatten. Mums!
De andra i familjen fick äta varma mackor. Jag har så svårt för att äta mjukt bröd så därför hade vi olika mat ikväll.
Givetvis dracks det vin till maten, jag tog sista slurken "Trio" från igår, maken fick nöja sig med dunkvinet.... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar