Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

tisdag 12 januari 2010

Igår hände det som jag inte ville skulle ske...

Jag var iväg en runda i stan för att kolla efter reakläder. Jag hittade mest till yngste sonen så han blev riktigt glad när jag visade vad jag hade köpt. Jag var ute efter ett par termobyxor och dessa hade de givetvis inte satt ner priset på. Det blev att välja bort den varma jackan som också var tänkt att inhandla, går inte att köpa allt. När jag var i stan missade jag att äta, känner mig fortfarande inte hungrig och kände heller inte av något "sockerfall" som jag brukar göra. När jag väl kom hem och påbörjade maten åkte det in en liten bit morot som tuggades noga, lite rå palsternacka som också finfördelades och lite äpple med skal. Efter en liten stund mådde jag akut illa, det vattnades i munnen på mig och jag sprang till toaletten. Väl där spottade jag och fräste en stund tills jag var tvungen att kräkas. Jag trodde det skulle vara värre men eftersom man inte har någon magsaft eller galla i den nya magen kom det bara fintuggad äpple. Nu vet jag hur det är att kräkas, jag tycker givetvis inte om det men behöver inte vara rädd för det nu. Kontentan är jag jag MÅSTE bli duktigare på att äta när jag är borta. Kan helt enkelt inte slarva med maten, blir sjuk sedan. Magen krånglar också när man inte fått i sig tillräckligt en dag.

Jag vet fortfarande inte hur man fixar till bloggen. Vill gärna kunna få till länkar och annat smått och gott. Får se framöver hur jag ska göra annars kanske jag byter till annan "bloggsida".
Ha det gott!
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar