Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

söndag 24 januari 2010

Bakar och städar....

Bananerna var övermogna, jag är snål. Hittade ett bra recept på Banankaka så nu står den i ugnen. Ska senare baka en morotskaka också tänkte jag. Jag tycker det är riktigt gott. Hoppas att banankakan också blir god, gillade inte mammas riktigt så det ska bli spännande vad jag tycker om detta receptet. Smeten var riktigt mumsig.
Idag blir det kalkonfilé till middag, jag har ett superbra recept som jag använder till fläskstek och kalkonen. Man gnider in steken/filén med timjan, salt, vitpeppar, malen ingefära och paprika. Häller över lite olja och så in i 130 graders varm ugn, länge ska den stå. Fyll på med vatten efter ett tag och ös sedan steken många gånger. Man kan med fördel ha steken inne i 5-6 timmar bara man öser den.
Saftigt och mycket smakrikt blir köttet, för att inte tala om såsen. Till detta har vi kokt potatis och kokta grönsaker.
Nu vill dammsugaren ut en svängom med mig.

Tjing!
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar