Välkommen till min blogg!

Kul att just du har hittat hit!
Jag hoppas att du kan finna glädje i det jag kommer att skriva. Att blogga är för mig helt nytt och jag vet ännu inte hur man fixar till bloggen så den blir bra. Jag kommer i alla fall att skriva mycket om min trädgård och vilka projekt som kommer att planeras- och förhoppningsvis göras. Lite om min viktresa ska jag också försöka mig på. Håll till godo!
Åsa

Trädgården i Holkhult

Trädgården i Holkhult

tisdag 19 januari 2010

Vintern håller i sig, går i väntans tider.


Här har det varit vinter länge nu. Jag är glad över det skyddande snötäcket, hoppas att det inte blir alltför många "dödsfall" i trädgården. Har en Glasbärsbuske som antagligen kommer till de sällare skogarna, men det gör inte så mycket. Hann inte blomma förra året, klarar det sig tror jag att det ska grävas upp för att sättas in i växthuset, har för mig att man kan hantera det som en "perenn". Klippa ner ordentligt på våren och så får man hoppas att de nya grenarna kommer att ge blommor och de speciella lila små bären som är så söta.
Går i väntans tider! Jag ska alltså inte ha fler barn utan väntar på mina fröbeställningar. Ska bli kul att äntligen få sätta igång. Måste fixa belysning på något sätt i år, vet inte vad jag ska köpa för belysning bara. Får leta efter tips på AoT's forum. Väntar också på våren, vill så hjärtans gärna att den snart ska komma...Tänk när snödropparna tittar upp i gräset, när krokusar och de första tidiga primulorna blommar. Åh, vad jag längtar.
Må så gott!
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar